tisdag 1 mars 2022

Det har hänt saker!!!

 Att förra veckan var händelserik ur global synvinkel har nog ingen missat. Men ur ett roligare perspektiv så har det även hänt grejer på Bygatan?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Typ som igår när vi casually droppade in på Mörbylånga byggalleria och BESTÄLLDE TAPETER.
Jag fick ju en snilleblixt häromdagen och kom på att de sålde Duro-tapeter så why not handla där liksom.
Tanken var ju att Macki skulle vara med för att han skulle kunna se den innan vi beställde meeeeen exakt den tapetboken var utlånad just den dagen. Vissa hade kanske sett det som ett tecken och backat ur men inte Markus minsann. 
(Vilket iofs hade förvånat mig om han hade börjat prata om tecken från osynliga makter?)
Så vi beställde tapeten. Osett för Mackans del så allt är ju mitt fel om det blir fult nu.
Jag är ändå typ beredd att ta den för nio gånger av tio är det nog faktiskt mitt fel om det blir fult? Markus jobbar liksom inte så. Fult alltså.
Om arton dagar ska jag tatuera en brödrost någonstans (fortfarande inte bestämt vart men det ordnar sig väl tänker jag?) och det känns bara rimligare för varje dag jag hänger med Markus.

Nåväl. Anledningen till att vi plötsligt beställt tapeter är ju såklart för att det har smackats gips hemma hos oss! För typ en vecka sedan eller så. I helgen var mamma hos mig och hjälpte mig med "tjejgörat".
Det vill säga spacklandet och tejpandet av skarvarna och nu ska det bara slipas en sista gång och sen är det typ liksom REDO ATT TAPETSERAS???
Först hände liksom ingenting och ingenting och nu är vi redan såhär långt och skulle behöva åka och köpa lister typ, igår och börja måla dem? 

Såhär såg det ut när det smackades gips:


Macki var glad för han lyckades säga till sin fru att hon bara var i vägen när han satte gips utan att kränka henne. Frun hade liksom fullt upp med att vagga katt och spackla murstock och dessutom är det skittråkigt att sätta gips om någon undrar.


Stackars Tokyo har fått tillbaka sin klåda. Är ganska säker på att det är slipdammets fel för jag reagerar också på det. Också: vill påstå att det gick skitbra att multitaska katt och spackel men det var ju tyr att jag lade ut papper osv, lol. 


Jag ville också lämna en liten lägesuppdatering till framtiden, ni vet, utöver Mackans flodhäst. "Undra vad som händer nu?" 
Ja såhär i framtiden vet vi ju det.
Men det var mysigt att vara ovetande i forntiden <3 


Det var ju inte som att jag satt och rullade tummarna medan Mackan gipsade. Jag höll honom sällskap och gick efter och grundmålade eländet och sa saker som "det här, Markus Andersson, får du göra om igen" (Sunes Jul) när han yolo:ade för mycket. 
Don't cheat a cheater ni vet, han försökte fuska men eftersom Mackan aldrig fuskar medan jag alltid fuskar så gick jag inte på det. Jag passade även på att måla lite i soffan som jag inte täckt över med plast för att jag skulle ju ändå inte vara där och vifta.
Jag borde verkligen känna mig själv bättre efter trettio år.



Det blev helg och Tokyo var otroligt gullig som vanligt. 
Och klådig. Otroligt klådig.
Därmed rastlös.

Så på lördagen när jag skulle åka och möta upp mamma för att köpa blommor innan vi skulle spackla så fick han helt enkelt följa med.


Det var vår i luften och Tokyo älskar ett äventyr.
Även om äventyret inte är annat än att åka till Södra Möckleby och köpa penséer. 
Efter det bara spacklade vi och roligare än så blir inte denna uppdatering? Rummet ser ut ganska exakt som innan vi spacklade. Fast med spackel då. Stay tuned för roligare uppdateringar.
(omvinågonsinkommersålångtattdetblirroligtjagbörjartveka)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar