måndag 18 juli 2022

Semester

Nu känns det ju inte bara som semester, nu är det faktiskt semester.
Vi ägnar den åt att göra det vi är absolut bäst på - så lite som möjligt.
Vi inledde med mysig camping i Sölvesborg med Andersson-klanen. Där var det sjöutsikt och välkomstkommité med vin som mötte oss när vi slutligen trillade in efter jobb och husvagnsstrul.
Ett stödben som tydligen varit skevt länge (vilket min mamma visste men inte jag? Standard.) gick inte att veva varken upp eller ner. Tillslut tröttnade frun på att vänta medan maken försökte laga och kom med sitt klassiska knep som ALLTID funkar: ta bort skiten.
Så för tillfället är vi trebenta men smart nog lät jag ju Mackan köpa en boogie-vagn så det är ändå ganska stabilt. Campingtrippen fortsatte med att jag inte behövde rulla kattvagn knappt ens en meter på hela helgen (najs) och lämnade oss med sommarminnen som "sitta på en brygga mitt i natten, dricka GT ur plastglas och prata om livet" och "Markus klappade en get" för att nämna två. 
Och så kliade han omkull en gris.
Typiskt Markus.

På vägen hem behövde vi tanka och äta glass.
Likvärdigt nödvändigt.
Typiskt Sanna.





När vi kom hem från campingen väntade ett lass ved på oss. Ma&pa samt Matilda och Alex hade tidigare lastat in varsitt likadant lass hos sig och tävlade såklart. Mat & Alex vann men både de och ma & pa fick in sitt på under en timme.
Oss tog det väl cirka en dag?
Räknar med att noll personer blev förvånade nu. Men vi ville inte ha veden precis innanför källardörren ihop med tvättmaskin osv så vi städade och möblerade om halva källaren när vi ändå var igång. Hittade en teckning ritad av Jennica. Har noll känsla för konst och förolämpade naturligtvis konstnären. Förhoppningsvis är hon inget utav våra spöken.



Jag har varit ute också! Och dansat!!! För första gången på år. Vi var på Park och där har jag inte varit sen min möhippa? Kul! Mitt sällskap blev nästan kidnappad och mördad (som vanligt?) och vi flydde Park med småpanik genom parken vid stängning. Men vi var inte räddare än att vi kunde tänka oss att stanna och köpa churros på vägen.
Churros är nästan värt att bli kidnappad för vid tre på morgonen?



I

I trädgården har det vuxit så det knakat. Mest ogräs men även en del blommor och ganska mycket hallon. Inte på mina planerade hallonbuskar som får vatten och kärlek såklart men på de där vilt
växande rotskotten jag missade när jag flyttade hallonen.
Jag har bara accepterat att det inte är jag som bestämmer över min trädgård. Har kokat saft och sylt och gelé till förbannelse. Har även hittat en gammal färgburk med fasadfärg i källaren (ja precis, exakt en sådan jag envist hävdat i fyra år att vi inte har) så nu kan vi snart börja måla huset!


Vaknade klockan fem en morgon och kände en okontrollerbar lust att såpskura köksgolvet? Lika bra att passa på, misstänker att det kanske bara är en känsla man får en gång i livet.
Det blev väldig rent och jag var väldigt nöjd med mig själv resten av dagen.
Förutom städryck, valphäng, saftkok osv så har vi spelat otroligt mycket tv-spel? Känns som en höstgrej annars men Markus är inte svårare än att han tar möjligheten när den ges i form att att hans fru råkar snubbla över ett spel som hon tycker verkar kul. 

Resten av semestern ska vi ägna åt att hänga med de här två, campa i Timmernabben med Mackans barndomskompis ink. familj och måla huset. Känns som en otrolig plan om ni frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar