måndag 4 april 2022

En meningslös uppdatering

"Vad håller ni på med på bygatan egentligen?" Kanske folk undrar.
Vi med.



Tapeterna hann ju bli klara och sitta uppe i ganska exakt sju minuter innan vi åkte till tråk-Bauhaus och köpte lister så nu är kaoset återställt igen.
Jag målar lister på ganska exakt varenda ledig yta av vardagsrumsgolvet utom en liten gång som leder fram till soffan som man sedan kan klättra upp till om man vill kolla på teve. Vilket man naturligtvis vill mitt i ett hav av målarfärg som torkar.
För att inte dö tristhetsdöden på Bauhaus så övertalade jag Mackan om att vi skulle köpa en grovdammsugare också eftersom jag inte vet hur vi överlevt utan en hittills? 
(Rip alla andra dammsugare vi haft)

Så mellan målning och vardag och jobb och kattgos har jag påbörjat projekt rädda källaren!
Hittills har jag dammsugit.
Såatte.
Det är en bit kvar.
Men visionen om en fräsch och välorganiserad källare känns i allra högsta grad genomförbar nu?
Jag ska bara lära mig putsa väggar också men det kan jag säkert.
Det känns som en såndär grej man kan kunna om man bara inte förstår bättre.


 

I helgen flydde vi mitt målningsplockepinn och drog hem till mamma och pappa istället.
Macki tränades i att arbeta med störningsmoment så som "fru hängande över axeln" och "hjälpsam katt".
När jag inte stod och hängde över Mackans axel och ställde dumma frågor så låg jag mest på soffan och planerade att sy Tokyo en egen Elajo-outfit som han kan ha när han ska vara Hjälpatillio. Tror ändå att alla i hela världen hade uppskattat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar